To jest lista wszystkich wpisów znajdujących się na blogu. W poszczególnych kategoriach wpisy posortowane są chronologicznie (na górze najnowsze).
Serie artykułów
Biblijna Skuteczność
- Biblijne porady dotyczące relacji nauczycielskiej, przywództwa, zarządzania ludźmi i budowania zespołów
- Jak zgodnie z Biblią budować relacje z przyjaciółmi i sąsiadami oraz porady dotyczące gościnności
- Biblijne wskazówki dotyczące wychowania dzieci, starości i szacunku dla zmarłych
- Biblijne porady dotyczące małżeństwa oraz szukania żony i męża
- Konkretne biblijne porady, dotyczące tego, jak budować relacje, czyli co to znaczy kochać
- Podstawy biblijnego spojrzenia na relacje
- Biblijne porady dotyczące hodowli zwierząt
- Biblijny ogród, czyli porady ogrodnicze z Biblii
- Biblijna mądrość w biznesie i marketingu. Żyć jak błogosławiony bogacz
- Biblijne zarządzanie pieniędzmi, oszczędzanie, emerytura, kredyty, inwestycje, ubezpieczenia, spadki i inne finansowe porady z Biblii
- Co według Biblii należy robić, żeby mieć dużo pieniędzy
- Biblijne przestrogi związane z pieniędzmi
- Co Biblia mówi o pracy ludzkiej. Praca a pieniądze w Biblii
- Jak dbać o wygląd zewnętrzny, kondycję i higienę według Biblii
- Arkusz Kształtowania Nawyku. Biblijna mądrość w kształtowaniu nawyków [do pobrania]
- Co Biblia mówi zdrowiu, odżywianiu i alkoholu
- BIBLIA W ROK – po co i jak [do pobrania]
Praca marzeń
- Jak ze zwykłej pracy zrobić pracę marzeń
- Jak zwiększać zarobki pracując na etacie
- Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej
- Jak szukać pracy marzeń
Życie z innymi
- 250 tematów (mniej i bardziej) poważnych i głębokich rozmów pozwalających na wzajemne poznanie się – dla par, rodziców, przyjaciół, zespołów, grup i klas [do pobrania]
- Roczny Kalendarz A3 – proste narzędzie budujące relacje i przypominające o celach
- Jak radzić sobie z emocjami i stresem (uniwersalna metoda). Jak odnajdywać sens życia nawet w najtrudniejszych sytuacjach
- Jak budować dobre relacje. 7 kroków do dobrych relacji. Jak uczyć życia z innymi i współpracy
- Martwienie się tym, co pomyślą o nas inni – analiza zjawiska, praktyczne porady (i dlaczego nie lubię pojęć „asertywność” i „stawianie granic” )
- Duże pieniądze vs. piękne relacje – jak sobie radzić z tym fałszywym dylematem
- Jak wreszcie przestać porównywać się z innymi, oceniać innych i siebie
- Sztuka Rozmowy, czyli jak rozmawiać naprawdę (w 14 punktach)
- Jak sobie radzić z hejtem i krytyką
- Bezinteresowność się opłaca, czyli jak działa ekonomia wdzięczności
- Jak zrobić, żeby Twoje dziecko chciało przejąć Twój biznes
- 7 Kroków do Wspólnego Biznesu
- Czy tego chcesz czy nie, wpływasz na innych
- Wygrana – wygrana – jak to naprawdę jest z tą zasadą?
- Uniwersalna metoda angażowania ludzi do czegokolwiek
- Teoria przewagi komparatywnej Ricardo w relacjach zespołowych, czyli dlaczego czasami warto delegować zadania nawet jeśli Ty zrobisz je sprawniej i jak to zrobić
- Najlepszy sposób na zapamiętywanie imion
Planowanie
- Roczny Kalendarz A3 – proste narzędzie budujące relacje i przypominające o celach
- Dlaczego warto spisywać plany
- Czasami „osiąganie” jest ważniejsze i efektywniejsze niż „osiągniecie” (i dlaczego nie lubię celów SMART)
- Zarządzanie czasem – 1 istotny szczegół, o którym zapominamy i 14 pomocnych trików
- Jak zacząć działanie – Zacznij od najważniejszego
- 4 kategorie celów, które warto mieć, żeby działać skutecznie
- Trzy rodzaje celów (planów), które warto mieć, żeby działać skutecznie
- Skąd mam wiedzieć, czego chcę?
Popularne mity
- Martwienie się tym, co pomyślą o nas inni – analiza zjawiska, praktyczne porady (i dlaczego nie lubię pojęć „asertywność” i „stawianie granic” )
- Duże pieniądze vs. piękne relacje – jak sobie radzić z tym fałszywym dylematem
- Na czym polega kształcenie charakteru (i dlaczego nie lubię pojęcia „rozwój osobisty”)
- Pozytywne myślenie – nieszkodliwa ideologia sukcesu czy poważne zagrożenie?
- Piramida uczenia się – co to jest i jak to wykorzystać?
- Ściema bezmyślnej wizualizacji
Kategorie
Skuteczność osobista
- 250 tematów (mniej i bardziej) poważnych i głębokich rozmów pozwalających na wzajemne poznanie się – dla par, rodziców, przyjaciół, zespołów, grup i klas [do pobrania]
- Roczny Kalendarz A3 – proste narzędzie budujące relacje i przypominające o celach
- Biblijna mądrość dotycząca władzy, ustroju politycznego i organizacji życia społecznego
- Na czym polega mądra aktywność. Jak uczyć aktywności
- Biblijne porady dotyczące relacji nauczycielskiej, przywództwa, zarządzania ludźmi i budowania zespołów
- Jak zgodnie z Biblią budować relacje z przyjaciółmi i sąsiadami oraz porady dotyczące gościnności
- Biblijne wskazówki dotyczące wychowania dzieci, starości i szacunku dla zmarłych
- Biblijne porady dotyczące małżeństwa oraz szukania żony i męża
- Konkretne biblijne porady, dotyczące tego, jak budować relacje, czyli co to znaczy kochać
- Podstawy biblijnego spojrzenia na relacje
- Jak radzić sobie z emocjami i stresem (uniwersalna metoda). Jak odnajdywać sens życia nawet w najtrudniejszych sytuacjach
- Jak budować dobre relacje. 7 kroków do dobrych relacji. Jak uczyć życia z innymi i współpracy
- Myśl jako podstawa działania. Jak uczyć myślenia (i co to znaczy – czyli dokładnie czego)
- Porady budowlane z Biblii
- Biblijne porady dotyczące hodowli zwierząt
- Biblijny ogród, czyli porady ogrodnicze z Biblii
- Biblijne zarządzanie pieniędzmi, oszczędzanie, emerytura, kredyty, inwestycje, ubezpieczenia, spadki i inne finansowe porady z Biblii
- Co według Biblii należy robić, żeby mieć dużo pieniędzy
- Biblijne przestrogi związane z pieniędzmi
- Co Biblia mówi o pracy ludzkiej. Praca a pieniądze w Biblii
- Jak dbać o wygląd zewnętrzny, kondycję i higienę według Biblii
- Arkusz Kształtowania Nawyku. Biblijna mądrość w kształtowaniu nawyków [do pobrania]
- Co Biblia mówi zdrowiu, odżywianiu i alkoholu
- Martwienie się tym, co pomyślą o nas inni – analiza zjawiska, praktyczne porady (i dlaczego nie lubię pojęć „asertywność” i „stawianie granic” )
- Duże pieniądze vs. piękne relacje – jak sobie radzić z tym fałszywym dylematem
- Na czym polega kształcenie charakteru (i dlaczego nie lubię pojęcia „rozwój osobisty”)
- Jak wreszcie przestać porównywać się z innymi, oceniać innych i siebie
- Sztuka Rozmowy, czyli jak rozmawiać naprawdę (w 14 punktach)
- BIBLIA W ROK – po co i jak [do pobrania]
- Jak sobie radzić z hejtem i krytyką
- Bezinteresowność się opłaca, czyli jak działa ekonomia wdzięczności
- Prawa emocji Nico Frijdy
- Po co nam emocje? Jak sobie radzić z emocjami?
- 5 paradoksalnych sposobów zwiększania swojej produktywności i kreatywności
- Malutka ogromna różnica pomiędzy „właściwie” a „właściwe” (oraz jak kształtować samoświadomość)
- Co to znaczy być ogarniętym? 4 Filary Skuteczności
- Kiedyś będę bardziej szczęśliwy… (dlaczego to nie prawda, choć wszyscy tak myślimy i o tym jak żyć mentalnością dostatku)
- Dlaczego ludzie religijni są szczęśliwsi
- Jak osiągać odległe, trudne i duże cele. Jak być wytrwałym i jak uczyć wytrwałości
- Jak uspokoić swoje myśli
- Jak czytać skutecznie
- Jak ze zwykłej pracy zrobić pracę marzeń
- Jak wyciągnąć 100% z inspirujących spotkań
- Jak zwiększać zarobki pracując na etacie
- Najlepsze książki o odkrywaniu talentów i planowaniu przyszłości
- Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej
- Najlepszy na świecie specjalista od motywacji
- Dlaczego koniec wakacji to lepszy czas na postanowienia noworoczne niż początek roku kalendarzowego
- Jak szukać pracy marzeń
- Uniwersalne podejście do rozwiązania każdego problemu
- Musisz mieć wizję… bo inaczej ktoś inny będzie ją dla Ciebie miał
- Czy tego chcesz czy nie, wpływasz na innych
- Co zrobić, żeby Polacy byli bardziej przedsiębiorczy? (i czego moim zdaniem powinna uczyć szkoła)
- Dlaczego warto spisywać plany
- Jak kształtować nawyki (czyli jak napisać doktorat w 15 minut dziennie)
- Pozytywne myślenie – nieszkodliwa ideologia sukcesu czy poważne zagrożenie?
- Czasami „osiąganie” jest ważniejsze i efektywniejsze niż „osiągniecie” (i dlaczego nie lubię celów SMART)
- Jak skutecznie dyskutować – Erystyka
- Zarządzanie czasem – 1 istotny szczegół, o którym zapominamy i 14 pomocnych trików
- Wystąpienia publiczne – kilka trików jak skutecznie je tworzyć
- Wygrana – wygrana – jak to naprawdę jest z tą zasadą?
- Skończ sprawę albo skończ ze sprawą
- Uniwersalna metoda angażowania ludzi do czegokolwiek
- Co to znaczy być przedsiębiorczym i dlaczego jest to konieczny warunek bycia skutecznym?
- Jak zacząć działanie – Zacznij od najważniejszego
- Pierwszy i najważniejszy nawyk skutecznego działania: MASZ WPŁYW
- Dlaczego zapisywanie uspokaja
- Najlepszy sposób na zapamiętywanie imion
- Narzędzia skutecznego działania… czy są aż tak bardzo ważne? (oraz o tym jak survival ma się do skutecznego działania)
- Doktorat z marzycielstwa
- 4 kategorie celów, które warto mieć, żeby działać skutecznie
- Trzy rodzaje celów (planów), które warto mieć, żeby działać skutecznie
- 3 rodzaje wiedzy, które potrzebujesz, żeby dobrze zarabiać
- Sprzedajesz kawę, czy radość picia kawy w dobrym towarzystwie? – o wartości w pracy i biznesie
- Skąd mam wiedzieć, czego chcę?
- Mentalność pierwszego rzędu
- Jak doprowadzać sprawy do końca. Dwie potężnie skuteczne strategie pracy [e-book do pobrania]
- Ściema bezmyślnej wizualizacji
- Roboczy
Skuteczność biznesowa
- Jak budować dobre relacje. 7 kroków do dobrych relacji. Jak uczyć życia z innymi i współpracy
- Biblijna mądrość w biznesie i marketingu. Żyć jak błogosławiony bogacz
- Duże pieniądze vs. piękne relacje – jak sobie radzić z tym fałszywym dylematem
- Jak sobie radzić z hejtem i krytyką
- Bezinteresowność się opłaca, czyli jak działa ekonomia wdzięczności
- Jak osiągać odległe, trudne i duże cele. Jak być wytrwałym i jak uczyć wytrwałości
- Jak zrobić, żeby Twoje dziecko chciało przejąć Twój biznes
- 7 Kroków do Wspólnego Biznesu
- Jak ze zwykłej pracy zrobić pracę marzeń
- Jak znaleźć SWÓJ pomysł na biznes i 150 pomysłów na biznes [inspirujące ćwiczenie]
- Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej
- Co zrobić, żeby Polacy byli bardziej przedsiębiorczy? (i czego moim zdaniem powinna uczyć szkoła)
- Dlaczego warto spisywać plany
- Zarządzanie czasem – 1 istotny szczegół, o którym zapominamy i 14 pomocnych trików
- Wystąpienia publiczne – kilka trików jak skutecznie je tworzyć
- Wygrana – wygrana – jak to naprawdę jest z tą zasadą?
- Skończ sprawę albo skończ ze sprawą
- Uniwersalna metoda angażowania ludzi do czegokolwiek
- Teoria przewagi komparatywnej Ricardo w relacjach zespołowych, czyli dlaczego czasami warto delegować zadania nawet jeśli Ty zrobisz je sprawniej i jak to zrobić
- Jak zacząć działanie – Zacznij od najważniejszego
- Najlepszy sposób na zapamiętywanie imion
- Trzy rodzaje celów (planów), które warto mieć, żeby działać skutecznie
- 3 rodzaje wiedzy, które potrzebujesz, żeby dobrze zarabiać
- Sprzedajesz kawę, czy radość picia kawy w dobrym towarzystwie? – o wartości w pracy i biznesie
- Jak doprowadzać sprawy do końca. Dwie potężnie skuteczne strategie pracy [e-book do pobrania]
Skuteczne uczenie się
- Arkusz Kształtowania Nawyku. Biblijna mądrość w kształtowaniu nawyków [do pobrania]
- Jak czytać skutecznie
- Jak wyciągnąć 100% z inspirujących spotkań
- Najlepszy sposób na zapamiętywanie imion
- Narzędzia skutecznego działania… czy są aż tak bardzo ważne? (oraz o tym jak survival ma się do skutecznego działania)
- Z cyklu jak rozbudzać ciekawość: podróże po Wikipedii
- Najlepsza metoda nauki – ucz innych
- Piramida uczenia się – co to jest i jak to wykorzystać?
- Kalistenika w służbie nauki
- Napisy do filmu jako forma uczenia się języka obcego – instrukcja obsługi
- Mentalność pierwszego rzędu
- Nie trać czasu, czyli jak się uczyć, kiedy robisz coś innego
- Jak doprowadzać sprawy do końca. Dwie potężnie skuteczne strategie pracy [e-book do pobrania]